Trh smarthodiniek je pre mnohých ľudí nudný, drahý a hlavne nie nevyhnutný. Súčasný trend naznačuje, že ľudia si skôr obľubujú športtestery, ktoré môžu ponúknuť o nejakú tú funkciu na viac, zatiaľ čo drahé smarthodinky sa zdajú byť predražené a prehnané. Značky ako Fitbit to skúšajú so zariadeniami, ktoré spájajú smarthodinky a športtestery do jedného.

Jednu značku však zatiaľ treba brať ako hrozbu a tou značkou je Garmin. Firma experimentovala so svojim VivoFit a VivoSmart zariadeniami už niekoľko rokov, čo dalo Fitbit niekoľko dôvodov, aby sa pravidelne pozerali poza svoj chrbát. Teraz robia to isté na trhu smarthodiniek.

Podľa súčasných údajov IDC sú Apple, Garmin a Samsung traja najväčší hráči na trhu. Apple vedie v Q3 so 41 % podielom na trhu a za ním nasleduje Garmin s 20,15 %. Pre porovnanie, predstavuje to pre Garmin 324,2 % medzi-ročný nárast. S Forerunner a VivoActive líniou smarthodiniek sú dostupné pre ľudí, ktorí hľadajú zariadenie s fitness prvkami a nižšou cenou ako má Apple. Nemusíme byť teda vôbec prekvapený, že Garmin preskočil svoju konkurenciu a poslúžil ostatným ako varovanie.

Také Lenovo s líniou Moto 360 a Pebble ledva získalo 3 % trhu. Je možné, že Android Wear sa bude v nasledujúcom roku trápiť s konkurovaním ostatným značkám. Čo sa týka toho konkurovania, posunutím vydania aktualizácie Android Wear 2.0  sa väčšina veľkých firiem ako Huawei, Motorola a LG sa rozhodla počkať a vydať nové modely až v nasledujúcom roku . Iné značky ako Fossil, Michael Kors a Nixon sú šťastné za to, že môžu naplniť medzeru. Zdá sa však, že rok 2017 bude pre všetkých výrobcov smarthodiniek skrátka ťažkým.

zdroj: androidheadlines.com, zdroj fotografií: androidheadlines.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *