Sú smarthodinky populárne, alebo nesplnili očakávania? Pokiaľ ide o čísla predajov, je ťažko predpovedať, či sa im darí alebo nie.

Koncom októbra IDC publikoval správu, v ktorej napísala, že počet expedovaných smarthodiniek išiel od roku 2015 dolu o 50 %, no podľa inej firmy, Canalys sa zas v skutočnosti zvýšil o 60 %.

Kde IDC tvrdí, že počet zásielok sa znížil z 5,6 milióna v Q3 2015 na 2,7 milióna v Q3 2016, Canalys tvrdí, že v skutočnosti v Q3 dosiahol 6,1 milióna.

Apple to zachraňuje

Aj napriek veľkému rozdielu v predpovedaných celkových predajoch sa obe spoločnosti zhodli na tom, že lídrom trhu je Apple, kedy Canalys tvrdí, že vlastní 46 % a IDC 41 %.

Čo sa týka toho, kto drží akú veľkosť trhu po Apple sa spoločnosti taktiež nedokázali zhodnúť. Po Apple má podľa Canalys nasledovať Samsung s 18 %, nasleduje Fitbit (17 %), Garmin (3 %) a Pebble (2 %). IDC na druhej strane dáva Garmin na 2. miesto pred Samsungom s 21 %, Samsung má 14 % a Lenovo spolu s Pebble majú zhodne 3 %.

Z analýzy údajov IDC predpokladá, že je jasné, že smarthodinky nie sú pre každého. Uznáva však, že trh je celkom iný v porovnaní s minulým rokom, kedy boli prvé Apple Watch rozšírené na trhu už v Q3 2015, zatiaľ čo v tohtoročnom Q3 ešte neboli ešte dostupné k predaju.

K tomuto prispieva rozhodnutie Google odložiť spustenie Android Wear 2.0, kedy nechal partnerské firmy spoliehať sa na technologicky staršie zariadenia pre uspokojenia zákazníkov.

Canalys súhlasí, že zdržanie Android Wear 2.0 má signifikantný dopad na počet expedovaných kusov a dodal, že väčšina zákazníkov sa radšej rozhodla pre Apple Watch.

Čo je zaujímavé, Canalys zistil, že trh smarthodiniek v Číne rastie o 42 % každý rok dokonca i pri odklade Android Wear 2.0. Pridáva k tomu i zvyšujúci sa počet dostupných možností od spoločností ako Xiaomi, ktorá v tejto krajine vstupuje na trh.

V dôsledku spustenia Apple Watch 2 až v Q3 má Canalys rezervu v tvrdení, či majú smarthodinky jasnú budúcnosť. O tom rozhodnú až výsledky z posledného kvartálu tohto roka. Apple podľa nich musí urobiť silný marketingový push vo Vianočnom období, pokiaľ chce zviditeľniť svoje nové smarthodinky a funkcie, ktoré ponúkajú.

zdroj: techradar.com, zdroj fotografií: techradar.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *